Comentariul autorului:
Edificiul este situat în vecinătatea Parcului Central al orașului Cluj-Napoca, la intersecția străzii Nuferilor cu strada Iuliu Hossu. A fost construit de către Biserica Romano-Catolică ca parte a unui ansamblu format din opt clădiri de raport așezate pe parcela-cvartal, cu funcțiunea de locuințe colective, apartamente de serviciu. Clădirea este compusă din subsol, parter, două etaje și pod, alcătuită dintr-un sigur corp în formă de U asimetric. La întâlnirea celor două aripi principale se află un bovindou accentuat, închis la parter și deschis la nivelul celor două etaje. Edificiul este înconjurat de spații verzi înspre sud și est, acestea fiind delimitate spre trotuar de un gard construit odată cu edificiul. Acesta este constituit dintr-o bază zidită din piatră fasonată, din stâlpi de beton cu decor geometric, completați de elemente din sârmă împletită. Fațadele au caracter unitar, cu o compoziție eclectică și elemente inspirate din stilul secesionist. Cea mai accentuată parte este zona bovindoului central, celelalte suprafețe având un decor mai simplu. Coerența stilistică este conferită de folosirea pietrei cioplite, executată în bosaj, la nivelul soclului și de prezența tencuielii decorative. Dintre ornamentele geometrice se remarcă cele cu valoare simbolică, cum ar fi discul solar din zona centrală a fațadei de colț și litera M alungită repetată în multiple forme artistice. Sub cornișă apare o inscripție, motto al iezuiților, ce face referire la biserica catolică, comanditar al imobilului: „OMNIA AD MAIOREM DEI GLORIAM” (Totul spre mai marea glorie a lui Dumnezeu). Casa scării, inima clădirii și a proiectului, este dotată cu o scară balansată, cu trepte în consolă și podeste decorate cu mozaic turnat, balustradă din fier forjat, decorat în stil secession cu motive în formă de melc și elemente geometrice. Plinta smălțuită de culoare albastru închis se relaționează perfect cu pictura murală descoperită în timpul cercetărilor de parament, acesta din urmă având motive jucăușe și culori puternice de albastru, roșu, galben, gri și negru. Rezultatul final al restaurării/refacerii picturilor decorative din holul de acces și din casa de scară a fost spectaculos. Aceasta s-a datorat și pentru că instalațiile aparente din zona intrării principale au fost repozate subteran. Prin intervențiile propuse s-au restaurat și finisajele din spațiile comune, fațadele, tâmplăriile exterioare și s-au reabilitat șarpanta și învelitoarea.