Colina Learning Center

Autor(i):
arh. Ana-Dora Matei, arh. Alecsandru Vasiliu, arh. Andreea Stanica, arh. Raluca Popovici, arh. Eusebio Ungureanu, arh. Adina Dobrota
Biroul:
Latitudine 53
Colaboratori:
Proiectant general: Arhimar - Eliza Jurcă, Cristian Bănuț, Ligia
Dragoș, Sara Gal

Landscaping: Ana Horhat, Felician Rațiu, Viorel Tamaș

Design and Brand Advisors: Beniamin Pop, Marius Farcaș

Indoor and Outdoor Furniture: Empero, Sensio Concept, Morphoza, Mmcité
Localizare:
România, jud. Cluj, Babutiu

Comentariul autorului:

Colina Learning Center este o grădiniță și școală primară vizionară care propune un design al curiculei ce pune accentul pe dezvoltarea unei comunități de learner-i ce cuprinde toți actorii implicați într-un proces continuu de dezvoltare: de la copii, la profesori sau părinți.

Într-o primă etapă, Colina Learning Center va ocupa două clădiri rezidențiale existente ce au fost reconvertite temporar. Posibilitatea de a readuce clădirea la utilizarea inițială a făcut ca designul să se concentreze asupra unor intervenții minimale care să 1) creeze un spațiu public – ce își păstrează caracterul domestic și 2) să reutilizeze maximal spațiile mari ale locuințelor existente – livingul, dormitoarele etc.

Inspirați de penarele chinezești care ne-au marcat primii ani de școală, am căutat nișele și pereții care să ne permită crearea unor obiecte de mobilier multifuncționale, cu uși ce au modalități de deschidere variate, ce asigură toată depozitarea pătuțurilor și așternuturilor, locuri de lectură, biblioteci, biroul profesorului, spațiile individuale de depozitare a materialelor didactice ale elevilor, grilele de ventilație, care integrează ferestrele și coboară parapetul la nivelul copiilor. Astfel, integrând în pereți depozitarea, spațiul clasei rămâne ordonat (sau, măcar, ordonabil).

Fiecare perete-depozitare e, de asemenea, organizat pe paliere pentru înălțimea fiecărui utilizator: copii au acces la rafturile inferioare, profesorii la cele medii, iar cele de sus devin depozitarea ocazională. Organizarea funcțională a spațiilor educaționale este reflectată și susținută de sistemul de iluminat – constelație.

Copiii, materialele, hainele și jucăriile sau cărțile vor fi cele care vor umple spațiul de culoare intrând în contrast cu mobilierul ale cărui elemente structurale – pereți laterali, rafturi, baghetele de suport al cuierelor, au texturi calde, de lemn; iar ușile albe – contribuie la calitatea luminii naturale din spațiul clasei).