Fresh Bazar

Autor(i):
arh. Elena Ștefănescu, arh. Andrei Ștefănescu, arh. Aina Constantin
Biroul:
Studio ae - arhitecture & evolution (Atelier SEA SRL)
Localizare:
România, București
Parametri:
RH: Parter / Sd: 106 m2 / Su: 95 m2

Comentariul autorului:

Context | Apropierea a două spații comerciale de același tip într-o zonă de blocuri de locuințe a dus la transformarea unuia din ele într-un concept nou. Acest nou magazin se adresează tuturor categoriilor de vârstă care vor să încerce un magazin diferit, cu o atmosferă prietenoasă, o imagine fresh bazată pe produse naturale și proaspete.
Concept | Amenajarea interioară s-a bazat în mod special pe o imagine diferită față de magazinul vechi, cu ideea de “piață micro de la bloc” ca principal motor al conceptului. Astfel, spațiul comercial capată o personalitate individuală printr-o atmosferă intimă. Tipul magazinului se concentrează pe preaplin, abundență, ordine și contemporaneitate, ideea finală fiind cea a unui „element proaspăt” și artizanal care ajunge direct la client prin amenajare și produse.

Context: Apropierea a două spații comerciale de același tip într-o zonă de blocuri de locuințe a dus la transformarea unuia din ele într-un concept nou. Acest nou magazin se adresează tuturor categoriilor de varstă care vor să încerce un magazin diferit, cu o atmosfera prietenoasă, o imagine fresh bazată pe produse naturale și proaspete.
Concept: Amenajarea interioară s-a bazat în mod special pe o imagine diferită față de magazinul vechi, cu ideea de “piață micro de la bloc” ca principal motor al conceptului. Astfel spațiul comercial capată o personalitate individuală printr-o atmosferă prietenoasă și personală. Tipul magazinului se concentrează pe preaplin, abundență, ordine și modern, ideea finală fiind de un „element proaspăt” și artizanal care ajunge direct la client prin amenajare și produse.
Descrierea proiectului: Spațiul avut la dispozitie pentru amenajare (sala de vânzare) a avut o suprafață relativ mică de 106 mp împărțită în 2 încăperi legate între ele. S-a decis atfel că în ambele zone să fie dispuse central produse fresh în jurul cărora sa te poti învârti. În prima parte a sălii de vânzare - intrarea - centrul este marcat de o zonă cu fructe și legume, asezate în rafturi custom modulare care să duca la ideea de abundență prin expunerea produselor pe mai multe nivele. Spre fațada-vitrină s-a creat un spațiu care are de asemeni o zonă de expunere produse spre înterior și un model de lemn pentru imaginea percepută din strada. Perimetral sunt dispuse vitrinele și casa de marcat. In partea din spate a salii de vânzare, s-a decis marcarea centrului cu rafturi speciale mai mici care amintesc de scarița pe care se țineau merinde în cămările bunicilor. Iluminatul marchează prin cateva corpuri pandante galbene anumite zone și face un contrast viu cu culorile pereților – albastru închis. Provocarea cea mai mare a fost crearea unei atmosfere intime și de „micro piață” în inima unui cartier urban, într-un spațiu care trebuie sa fie comercial dupa standarde.