Campusul Școlii Germane

Autor(i):
Sergiu Petrea, Sabrina Ene-Butnariu, Dan Roșu, Diana Fusea, Cristina Pintilie, Sebastian Ș. Apostol, Tania Băncilă
Biroul:
TECTO Arhitectura
Colaboratori:
Antreprenor General: PORR Construct
Colaboratori: Structură - Arcadia Engineering, POPP & Asociații, Profesional Construct Proiectare
Instalații - Tehnoclima
Documentații Urbanism - Point Zero
Amenajări peisagistice - CMD Design Project
Studii circulație - DO.IT Arhitectura, Urban Trafic
Project Management - REC Immpuls, Ensight Management Consulting, arh. Radu Sava
Dirigenție șantier - Qbuild Profteam
Studii impact asupra mediului - HPC AG Hamburg, ERM Enviromental Resources Management
Studii acustice - Enter Studio
Consultanță Multi-Confort - Gabriel Golumbeanu
Consultanță: Expert Soluții Integrate (S.I.), Nego Proiect (arhitectură)
Fotograf: Sabin Prodan
Localizare:
România, București
Parametri:
RH: P+2 / Sd: 10947 m2 / POT: 26 / CUT: 0.51

Comentariul autorului:

Ca școală europeană, DSBU adună elevi din multe țări, iar numărul acestora a crescut în fiecare an. Prin urmare a fost necesar un loc nou care să reunească principiile și standardele
europene, cum ar fi democrația, educația, egalitatea și învățarea reciprocă . Scopul acestui proiect a fost de a crea un nou campus pentru DSBU (Deutsche Schule Bukarest), destinat să adune
spații educaționale pentru elevii de la grădiniță până la liceu.
Dispunerea clădirilor pe sit are ca scop crearea unui nucleu central, o piațetă care să fie accesibilă din toate direcțiile. Datorită lărgimii și conformației sale, situl nu poate fi traversat rapid,
în special de copii mici. Prin urmare, layout-ul clădirilor deschide spațiul central, făcându-l ușor accesibil și conectând toate zonele majore. Astfel, piațeta este ca un organism viu care se extinde și
umple fiecare spațiu gol dintre clădiri la nivelul parterului, creând o compoziție urbană coerentă care răspunde atât la conectivitatea funcțională, cât și la scopurile estetice. Zonele functionale majore ( creșa, gradinița, cantina, etc.) sunt inteligibile din exterior, totodată permițând utilizarea optimă a spațiilor interioare. Acest lucru îi ajută pe copii să se orienteze mai ușor în incinta școlii, facilitând recunoașterea, înțelegerea și memorarea spațiilor. Toate spațiile educaționale sunt subordonate spațiilor verzi, și formează un fel de "buclă" care generează spații de joacă și care permite o iluminare naturală optimă a spațiilor interioare.
Imaginea formală a ansamblului se axeaza pe linii simple, uniforme și non-intruzive asupra mediului exterior. Procesul de integrare între școală și societate este, prin însăși natura sa, foarte complex și înseamnă a face un efort activ pentru a deschide școala către împrejurimi. Deschiderea fizică a școlii către mediul social, precum și principiile de tehnologie ecologică durabilă ale campusului au un obiectiv important - stabilirea unor relații de bună calitate, cum ar fi cooperarea, dezvoltarea reciprocă și progresul. În ansamblu, dorim ca proiectul să devină un manifest
pentru arhitectura durabilă contemporană, special conceput pentru a satisface nevoile educaționale, urbane și economice, cu accent pe eficiența energetică și folosirea responsabilă a resurselor.