Casa A.R.

Autor(i):
arh. Andi - Alexandru Buftea
arh. Ariana Țuțuianu | NOI studio
Biroul:
NOI studio
Colaboratori:
Raster SGN | Costi Bălăcean (mobilier)
Lemnar de treabă | Dan Lupu (mobilier)
Premico inox (metal)
Traccia (lumini, canapea)
PIN tilers (plăci ceramice)
Rigid construct (construcţii şi finisaje)
Kitchen inc. (electrocasnice)

Alex Mateiu (foto)
Ariana Țuțuianu (foto)
Localizare:
România, jud. Timiș

Comentariul autorului:

Întrucât am avut ocazia să gândim unitar întreg proiectul, regândind detaliile arhitecturale, o parte din compartimentari, fațade și gard, ne-am concentrat inițial să găsim cel puțin un element specific locului, într-o comună care își distruge sistematic personalitatea acesteia. Vatra veche a localității ne-a revelat prin intermediul câtorva case vechi ceea ce căutam: gardul zidit din cărămidă plină aparentă și frontoane aliniate la stradă.

Volumul casei se afla în construcție la momentul în care am preluat proiectul, prin urmare nu l-am mai alterat foarte mult, ci am ales să ne concentrăm pe moștenirea texturală a locului care ne-a condus spre următorul nivel al construirii conceptului: stratificarea felului în care spațiul interior se dezvăluie vizitatorului în relație cu gradul de intimitate specific fiecărei funcţiuni, prin intermediul materialității.

Luând în considerare și tipicul beneficiarilor cărora le place să aibă invitați, am ales să transformăm limita de altădată a gardului de cărămidă într-un ghid pentru vizitatori. Cărămida e cea care te va prelua din stradă si te va conduce spre spațiile destinate întâlnirii. Pe măsură ce cărămida se mixeaza cu textura stejarului atribuită familiei,
percepi că eşti primit într-un spațiu mai intim al casei. În schimb, dacă nu mai vezi cărămida și lemnul predomină, înseamnă că te-ai pierdut în locurile private ale casei.

Accentele negre creeaza portaluri subtile între funcțiuni, delimitează segmente relevante volumetrice, articulează schimbările de plan și materialitate, respectiv marchează
"instrumentele" destinate reveriei, precum locul de foc sau cel al echipamentelor pentru muzică.

Coaja albă se lasă citită deopotrivă la exterior și la interior și îmbracă miezul dur de cărămidă cu ai săi sâmburi de lemn, în lumină și joc de umbre.