A-temporal Muzeul Arhitecturii Funerare, Extinderea Ansamblului Cenușa

Autor(i):
Feraru Andreea
Îndrumători:
CONF.DR.ARH. OANA DIACONESCU, CONF.DR.ARH. ȘTEFANIA RUSE, PROF.DR.ARH. TOMNIȚA FLORESCU, LECT.DR.ARH.INT. MIHAELA LAZĂR, LECT.DR.ARH. CRISTINA MARIA CHIRA, LECT.DR.ARH. DANIEL NICOLAE ARMENCIU, LECT.DR.ARH. JUSTIN BARONCEA, ASIST.DR.ARH.INT. ROXANA MITARCĂ,LECT.DR.ARH. ANA MARIA MORTU, LECT.DR.ARH. MONICA MUREȘAN, ASIST.DR.ARH. RALUCA TRIFA, LECT.DR.ING. VLAD PETRESCU, LECT.DR.ING. ALEXANDRU IATAN
Universitatea:
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”
Facultatea:
Arhitectură de Interior
Localizare:
România
Parametri:
RH: - / Sd: 792 m2 / Su: 620 m2

Comentariul autorului:

Refuncționalizarea ansamblului Cenușa într-un muzeu de arhitectură funerară aduce o viață și un înțeles nou acestui sit. În cadrul ansamblului Cenușa, structura tripartită se reflectă în cele trei direcții principale identificate pe teren, conceptualizate în cele trei volume noi create. Prin suprapunerea acestor axe, se creează o expresie conceptuală și arhitecturală coerentă și logică.

Triada are o semnificație profundă în arhitectura funerară, simbolizând întregul ciclu al vieții și al morții. Numărul trei cuprinde un început, un mijloc și un sfârșit, reprezentând evoluția și transformarea. Acest concept poate fi observat în modul în care spațiile muzeului sunt proiectate pentru a reflecta metamorfoza, transformarea și renașterea asociate tranziției de la viață la moarte.

Triada poate fi, de asemenea, observată în natura triadică a lumii, în care cerul, pământul și apele alcătuiesc întregul. Aceste elemente sunt adesea regăsite în arhitectura funerară, evidențiind conexiunea dintre om și cosmos. Prin intermediul triadei, noua extensie aduce unicitate și sens nou acestui loc special. Vizitatorii au oportunitatea de a descoperi și înțelege trecerea spre transcendență, explorând arhitectura funerară într-un mod captivant și introspectiv.