Tabără școlară cu ateliere de creație și multimedia, com. Soveja, jud. Vrancea, România

Autor(i):
Nichiforeac Ala
Îndrumători:
Andronovici Diana
Universitatea:
Universitatea Tehnică a Moldovei
Facultatea:
Facultatea Urbanism și Arhitectură
Localizare:
România

Comentariul autorului:

Scopul acestui proiect constă în analizarea și identificarea factorilor care influențează percepția copiilor asupra spațiului în arhitectură și peisaj, precum și în studierea modalităților de integrare a soluțiilor arhitecturale moderne într-o anumită zonă. În urma colectării informațiilor relevante, am dezvoltat un concept pentru o tabără destinată copiilor, care să ofere toate facilitățile necesare pentru desfășurarea eficientă a activităților educaționale și recreative, menținând totodată integritatea peisajului natural local și punându-i în valoare potențialul.
Obiectivul general constă în oferirea posibilității copiilor de diferite vârste de a învăța și practica meșteșugurile tradiționale specifice zonei, prin crearea unor spații care să faciliteze integrarea acestor meșteșuguri în contextul designului contemporan. Totodată, acest proiect își propune să contracareze dispariția acestor meșteșuguri prin încorporarea tendințelor moderne în soluțiile arhitecturale, asigurând un nivel înalt de confort. În plus, se urmărește promovarea și dezvoltarea creativității și percepției estetice în rândul tinerelor generații.
Pentru a atinge aceste obiective, am folosit o serie de metode de cercetare, inclusiv analiza detaliată a datelor inițiale, investigarea istoricului zonei, examinarea datelor statistice, consultarea ghidurilor de arhitectură specifică mediului rural local, realizarea de sondaje, studierea recomandărilor pentru proiectare, analiza articolelor științifice și a literaturii normative, precum și investigarea experienței naționale și internaționale în ceea ce privește instituțiile similare pentru copii din zonele învecinate.
În cadrul studiului zonei propuse pentru construirea taberei, am evidențiat importanța sa atât din punct de vedere istoric, cât și cultural, contribuind la dezvoltarea sa continuă. De asemenea, am identificat aspectele cheie ale tendințelor moderne în organizarea spațiilor interioare și exterioare destinate copiilor, inclusiv tehnologiile locale de construcție și materialele tradiționale specifice zonei. Am luat în considerare dimensiunile și structurile potrivite pentru a integra soluțiile arhitecturale moderne în contextul specific al zonei.
În concluzie, acest proiect reprezintă un efort de a crea un mediu educațional și recreativ pentru copii, care să respecte tradițiile locale și să reflecte în același timp caracteristicile contemporane ale arhitecturii.