Sediu administrativ si logistic

Autor(i):
Arhitect Nicolae Taric - 0744303402 - naetaric@adastudio.ro
Arhitect Ionut Ariton - 0724993664 - ionut.ariton@yahoo.com
Arhitect Ana Margaritescu - 0726248510 - ana.margaritescu@adastudio.ro
Biroul:
Agentie de Arhitectura si Design ADA srl
Colaboratori:
Steel design Srl
Proing Group Srl
Localizare:
România, jud. Brașov, Sacele
Parametri:
RH: P+2E / Sd: 4920 m2 / Su: 4293 m2 / POT: 31 / CUT: 0.40 / Cost: 1500 €/m2

Comentariul autorului:

Reprezentantul firmei FÖRCH in România, firmă cu o largă deschidere internațională, cu tradiție de aproape 60 de ani, din care 15 ani de creștere pe piața românească, și-a dorit, ca urmare a dezvoltării firești, construcția unui sediu central pentru administrație si logistică. S-a creat astfel o clădire reprezentativă pentru client și pentru zona în care este amplasată, ghidată în conceptul arhitectural de necesitățile funcționale curente, menținând în același timp perspectiva dezvoltării ulterioare. `
Clădirea este alcătuită volumetric și funcțional, din două corpuri legate printr-un spațiu de acces și de trecere.
Corpul administrativ, desfășurat pe parter și etaj, găzduiește activitățile de management, instruire și evenimente de prezentare. În această primă etapă a dezvoltării, la etajul al doilea al acestui corp s-a propus o sală multifunctională (ședințe, evenimente, întâlniri), cu acces pe terasa adiacenta, circulabilă parțial, terasă ce este rezervată construirii intr-o etapa ulterioară a unui nivel complet, pentru noi birouri.
Corpul pentru depozitare conține trei depozite pentru mărfuri specifice și o zonă pentru spațiile tehnice, ateliere și anexele sociale (vestiare și un spațiu pentru relaxare și sport).
Un alt obiectiv al acestui proiect a constat in amenajarea spațiului interior al noului sediu administrativ al reprezentanței Förch in Romania. Noua cladire este formată volumetric și funcțional din două corpuri, cel administrativ si cel logistic, legate printr-un spațiu de acces și de trecere.
Corpul administrativ, desfășurat pe parter și doua etaje, găzduiește activitățile de management, instruire și evenimente de prezentare. În această primă etapă a dezvoltării, la etajul al doilea al acestui corp s-a propus o sală multifunctională, cu acces pe terasa adiacentă, circulabilă parțial, terasă ce este rezervată construirii intr-o etapa ulterioară a unui nivel complet, pentru noi birouri.
Conceptul amenajării corpului administrativ a pornit de la dorința conturării unui spațiu in notă industrială, în care funcționalitatea să nu piardă din vedere elementul prietenos pe care trebuie să îl aibă un mediu unde se petrec opt ore zilnic. Utilizarea materialelor calde, precum lemnul, și încadrarea lor in “tabloul” industrial oferă exact acel dozaj de cald-rece care permite "îmblanzirea" combinatiei beton aparent-metal.