Scholar Architect 2022

Autor(i):
Coordonator: Anda-Ioana Sfinteș
Autori: Magda Stănculescu, Alexandru Brătescu, Ana Daniela Anton, Ionu¬ Anton, Adrian Moleavin, Sergiu Cătălin Petrea, Gheorghe Clitan, Oana Anca Abălaru Obancea, Claudia Gabriela Pipoș Lupu, Andrei Mitrea, Dana Milea, Dana Milea, Anda-Ioana Sfinteș, Ruxandra Păduraru
DTP: Diana Rusu
Ilustrații: Ioana Boghian-Nistor
Coperta și grafică: Diana Rusu
Localizare:
România

Comentariul autorului:

Acest volum punctează, deja, conturarea unei identități a proiectului Scholar Architect și subliniază particularitățile unui propriu traseu în încercarea de a a răspunde nevoii constante, în mediul academic, de îmbunătățire a calității activității didactice. Prin cercetări, dar și prin promovarea cercetării deopotrivă, proiectul, așa cum reiese în paginile acestui volum, a urmărit alinierea la tendințele din mediul academic și profesional național și internațional fără a pierde, însă, din vedere identitatea Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” în cadrul căreia se desfășoară. Aceasta a fost privită prin prisma obiectivelor educaționale pe care UAUIM și le-a conturat de-a lungul anilor, dar și prin modul particular și divers în același timp în care membrii comunității academice înțeleg și aplică aceste obiective în activitatea didactică.
#specific #particularități #tendințe
#predare #educație #cercetare
#inovare #comunicare #influențe

Printre ideile dezbătute în paginile volumului se numără:
_transformările arhitecturii și educației de arhitectură sub influența provocărilor constante
_modul în care uneltele digitale de fabricație, și in mod specific printarea 3D, pot fi incluse în procesul educațional de arhitectură astfel încât să completeze activitatea din cadrul atelierului
_gândirea critică drept obiectiv educațional ce dezvoltă capacitatea de analiză și argumentare
_întocmirea unui portofoliu ca exercițiu de autoevaluare și sinteză a abilităților și competențelor dobândite în timp
_conturarea unui curs modular de introducere în urbanism, însoțit de memoratoare menite să construiască un vocabular controlat, care punctează noțiuni de bază și întrebările de cercetare asociate
_punctarea aspectelor de bază care trebuie cercetate în fundamentarea urbanistică a proiectelor, urmărind înțelegerea modului în care funcționează țesutul urban, cu accent pe modul în care comunitățile interacționează cu fondul construit pe care îl folosesc
_conștientizarea efectelor posibile pe care gesturile arhitecturale le pot avea asupra comunităților, oamenilor și vieții acestora, punctând moduri în care arhitectura și realitatea socială se influențează reciproc, atât în mediul fizic, cât și în cel virtual sau transformat prin intermediul tehnologiei.