Inovatii in directia artistica si tehnica pentru scenografia de film: Mandalorian Season 2 (Disney +)

Autor(i):
Virtual Art Department Supervisor: Vlad Bina
Colaboratori:
Director : Jon Favreau, Dave Filoni
Producer : John Bartnicki
Production Designer: Andrew L. Jones, Doug Chiang
Supervising Art Director: David Lazan
Localizare:
România

Comentariul autorului:

Inovatii in directia artistica si tehnica pentru scenografia de film: Mandalorian Season 2 (Disney +)

Am lucrat ca Virtual Art Department Supervisor pentru The Mandalorian Season 2 (8 episoade). Aceasta productie de film a folosit in premiera o continuare a decorului fizic in CGI pe ecrane LED.

Configurațiile de producție virtuală au crescut exponențial începând din 2020 și au devenit parte integrala a setului de instrumente pentru designul de film. S-au dezvoltat noi fluxuri de lucru care abordează sistemele virtuale de cameră, combinând o cameră sau un monitor fizic cu un decor virtual prin alinierea spațiului fizic cu cel virtual la scară 1 la 1 sau la o scară diferita. Acest lucru permite realizatorilor de film să vizualizeze decorurile generate pe computer, interpretările personajelor și cadrarile de camera ca și cum ar filma intr-un spatiu real.

Platourile LED folosesc imagine generate in timp real de un system 3D si vizualizate pe un platou compus din panouri LED, coordinate cu o cameră fizică pentru a produce imagini digitale finale integral în cadrul camerei. Diferenta dintre un decor construit pe un platou LED conectat la un program 3D si un simplu fundal de cadru este extinderea corecta si dinamica in timp real si in camera a proiectiei perspective a decorului fizic intr-un context virtual nelimitat.

Avantajele sint evidente pentru actori (imersiune si lumina corecta), director de fotografie si regizor (cadrare intuitva si reactie spontana la un decor similar cu un decor fizic) si postproductie (reducerea complexitatii procesului de postproductie, in situatia ideala find inlocutit cu imagini complete generate in camera)

Spre deosebire de Lion King, care a fost filmat complet în mediul virtual, The Mandalorian a fost o producție fizică cu actori, elemente de locație și decoruri fizice, completate de elementele virtuale de pe ecranele LED.

În acest nou mediu de producție, un flux de lucru digital complex devine vizibil mult mai devreme, uneori în etapele incipiente ale preproducției. În plus față de echipa de efecte vizuale și de previzualizare, există o gamă suplimentară de furnizori digitali. Aceștia includ constructori de active digitale (care modelează, texturizează și pregătesc lumineaza scenografia CGI) și directori tehnici pentru etapa LED (care rafinează, optimizează și încarcă seturile digitale complet iluminate în motorul grafic și pe ecranele LED pentru filmare).

Gestionarea acestui departament extins de design, cu nucleul său clasic și mai multe sateliți digitali sub diferite jurisdicții ierarhice și financiare, este delicată. Controlul asupra fluxului de previsualizare a fost întotdeauna sensibil între Departamentul de Artă și VFX. Adăugarea unui furnizor de construcții de active și controlul scenelor LED complică situația. The Mandalorian reprezintă, în experiența mea, standardul de aur pentru această integrare interdepartamentală. În timpul preproducției și producției sezonului doi, desfășurate înainte de închiderile cauzate de COVID în 2019 și 2020, am avut luxul de a avea patru departamente (Artă, Artă Virtuală, Previsualizare și VFX) sub același acoperiș și pe rețele locale care puteau comunica direct. Platourile de filmare au fost, de asemenea, în aceeași clădire, iar verificările vizuale și comunicarea au decurs fără probleme.


În producțiile recente la care am lucrat, există două echipe (achiziție și construcție). Echipele de achiziție și construcție a activelor digitale sunt furnizori terți care angajează modelatori 3D și artiști de texturi specializați. Aceste echipe utilizează atât fotogrametria (maparea spațială 3D și reconstrucția din fotografii), cât și Lidar (maparea spațială 3D și reconstrucția cu ajutorul laserelor) pentru a captura și reconstrui locații, elemente de decor și decorațiuni. Majoritatea dintre acestea au și experiență în transferarea și asamblarea acestor active într-o scenă Unreal Engine.