Parc Auto Dacia

Autor(i):
Doriana Gabriela Mărăşoiu
Localizare:
România, jud. Argeș, Mioveni

Comentariul autorului:

Proiectul s-a născut din importanţa introducerii în patrimoniul industrial a produselor Dacia realizate înainte de anii ‘90 şi de privatizarea Uzinei din Mioveni. Proiectul a fost creat în jurul memoriei brandului naţional, având ca scop păstrarea memoriei produselor Dacia clasice, prezentarea lor publicului larg sub formă de obiecte de colecţie şi crearea unor activităţi conexe care să atragă, să informeze şi să distreze publicul larg, aducând totodată mai multă notorietate oraşului, perceput azi ca un oraş industrial şi mai putin cultural sau turistic. Locul ales se află în Mioveni, la congruenţa dintre pădure, periferia oraşului şi situl industrial al uzinii.
Parcul păstrează caracteristici ale periferiei agricole rezidenţiale, trecând subtil de la acest spaţiu plantat determinat la vegetaţia sălbatică de pe deal: livada se pierde în vegetaţia forestieră, iar trama regulată a aleilor pietonale din zona expozitivă se transformă în linii organice spre pădure şi circuit. Rezultă o permanentă gradaţie între elementele parcului, începând cu un ritm clar la început, apoi sălbatic. Există, pe langă aceste două elemente care se întrepătrund, o zonă semiplantată, care va cuprinde parcările şi junkyard-ul. Pasul structurii parcului determină pasul clădirilor şi poziţia sistemului de iluminat general, elementele verticale densificându-se în zonele unde vor fi dispuse pavilioanele şi se vor rarefia acolo unde acestea nu exist
Pavilioanele sunt create în stransa legatură cu peisajul. Gradaţia care caracterizează parcul este reprodusă prin crearea unor spaţii secvenţiale în cadrul fiecărui pavilion: deschis - portic - închis - acoperit - exterior. Totodată transparenţa oferă posiblitatea ca pavilioanele să fie traversate cu privirea. Structura oferă ritm propriu, integrat în ritmul parcului. Obiectele expuse şi corpurile interioare sunt aşezate pe ritmul structurii, orice expunere din pavilion integrându-se totodată şi în peisajul parcului. Fiecare pavilion prezintă un modul care se repetă, care reprezintă aparatul de acces (info point sau recepţie, grup sanitar, alte servicii sau depozitări, lockers-uri), aşezate de asemenea transversal. Un pavilion este alcătuit din două părţi independente, articulate între ele: structura metalică sub forma unor coaste, de care este prins un plafon detaşat şi o cutie de sticlă autoportantă (sau tablă usoară în cazul garajelor).
Pavilioane: Info point şi Dacia Shop; Graphic Design Expo; pavilioane cu expunere auto (Dacia şi istoria automobilului românesc, Dacia şi serviciile statului, Începuturile. Dacia 1100, Dacia clasică); Junk Yard + pavilion tehnic; Dacia Fanclub şi Dacia Cafe; Garaje; Vestiarele piloţilor şi Dacia Tuning Studio.
Circuitul funcţionează toate anotimpurile şi are un potenţial ridicat economic şi turistic pentru oraş, putându-se organiza lunar evenimente care să atragă amatori de automobilism, motociclism, expoziţii de maşini şi concursuri în aer liber.

zoom in zoom out fit height fit width close panel