Identitate de retail Obsentum

Autor(i):
Radu Rusu, Adrian Rosca, Dorin Popescu
Colaboratori:
Trusteam
Localizare:
România, Bucureşti
Indicatori:
Su: 192.4 m2

Comentariul autorului:

Marca Obsentum, ca retailer de parfumuri de nişă, propune prin spaţiul de retail din Baneasa Shopping City o experienţă de retail unică. Parfumurile de nişă prin ingredientele lor şi prin structura lor olfactivă sunt nişte produse cu o personalitate puternică. Pentru a le inţelege este nevoie de un spaţiu şi un serviciu de asistenţă pentru ca experienţa senzorială să fie completată de povestea din spatele produselor şi a creatorului. Tema proiectului a fost amenajarea unui spaţiu luxos în care să transpară caracterul produselor folosind un vocabular stilistic modern, lipsit, insă, de pastişa clasicistă cu care este asociat luxul în mod curent.

Pentru accentuarea unei atmosfere grandioase, monumentale, tavanul încaperilor a fost placat perimetral cu finisaj oglindă. Deasemenea pe pereţii încăperilor au fost prevazuţi o serie de pilaştri placaţi cu alamă patinată manual. Aceste elemente verticale, suple, formează, pe de o parte nişele care găzduiesc diferitele case de parfumuri, şi pe de altă parte, lucrând în tandem cu oglinda, sparg limitele fizice ale incaperilor si creează impresia unui spaţiu mult mai mare decat cel real. Un alt element marcant este candelabrul liniar care contribuie la caracterul exclusivist al spaţiului şi direcţionează atenţia spre capătul de perspectivă. Acesta este marcat de catre un videowall care, prin dinamismul şi dimensiunile sale, încurajează străbaterea întregului spaţiu, pâna în ultima sală.

Una din provocările soluţiei a fost negocierea unui echilibru între elementele de identitate proprii mărcii de retail Obsentum şi cele ale caselor de parfumerie care, în mod uzual, îşi expun parfumurile pe un mobilier personalizat dar, în acest caz, l-au expus în liniile de design impuse de retailer.


zoom in zoom out fit height fit width close panel