Spaţiu de prezentare sisteme pentru construcţii

Autor:
Dragoş-Constantin Marian
Colaboratori:
MCA-Grup
Beneficiar:
MCA-Grup
Localizare:
România, jud. Timiş, Timişoara, Bd. Liviu Rebreanu vezi harta
Indicatori:
RH: P+M / Su: 400 m2
În condiţiile crizei economice prelungite, din nevoia de apropiere a producătorului de clientul final, societatea MCA şi-a propus realizarea unei reţele de spaţii de prezentare în teritoriul vizat de produsele sale. Pentru realizarea obiectivului ecuaţia cost/beneficiu este una foarte delicată – beneficiul principal fiind consolidarea poziţiei de lider de piaţă a companiei.
Unde facem compromisul ? În costul chiriei ? În amploarea spaţiului de prezentare ? În poziţionarea acestuia ? În calitatea finisajelor ? Nu ne place compromisul, aşa că l-am minimzat.
Într-un spaţiu flexibil, fără compartimentări, cu accesul şi faţada principală complet vitrate spre Bulevardul Liviu Rebreanu, ne-am propus prezentarea în Timişoara a sistemelor MCA. Deşi prim-planul spre stradă este, parţial, copertina amplă a unei benzinării, amenajarea spaţiului a trebuit să construiască o imagine personalizată, atractivă atât pentru călătorii aflaţi în vehiculele din trafic, cât şi pentru pietoni - toate acestea respectând cerinţa proprietarului construcţiei de minimizare a intervenţiilor la faţada. Numărul vizitatorilor confirmă că am reuşit ceea ce ne-am propus.
Prezenţa, imediat în spatele vitrinei ample, a exponatelor viu colorate, care prin modul de poziţionare şi luminare creează o imagine dinamică, atrage trecătorii, provocându-le dorinţa de a intra.
Ca expresie a eficienţei activităţii beneficiarului, am ales spectacolul simplitătii dat de prezentarea produselor debarasate de lestul imagistic.
Suprafaţa de 400m2, cu deschidere stradală de doar 12 metri, existenţa supantei, dar şi specificul exponatelor m-au ghidat spre un concept bazat pe suprapunerea vizuală a planurilor de expunere, care pe direcţia accesului invită spre interior – vizionarea mostrelor realizându-se gradual, de la tangent la perpendicular pe acestea. În momentul în care vizitatorul priveşte perpendicular un exponat - deasupra, în lateral sau prin acesta sunt perceptibile şi alte produse din aceeaşi gamă – percepţie care, datorită specificului produselor şi distanţelor dintre acestea, nu afectează înţelegerea exponatului din prim-plan, dar invită la a asocia alte culori produsului, sau la a paşi spre variantele alternative, ori complementare.
Pentru ca ritmul tavanului să nu interacţioneze defavorabil cu exponatele, am preferat “efectul de scenă” dat de vopsirea acestuia negru mat şi de coborârea corpurilor de iluminat la o înălţime la care lumina să evidenţieze exponatele.
Diversitatea tipurilor de produse, varietatea de texturi şi culori oferite de expozant au servit spectacolului spaţiului de prezentare - spaţiu păstrat nedivizat.
Reţeaua de mostre în relaţie cu poziţionarea corpurilor de iluminat dau ritmul acestui spaţiu, exprimând totodată caracterul productiv al activităţii societăţii iniţiatoare a acestei investiţii.

Cuvinte cheie: lider, imagine personalizată, eficienţa, productivitate

Panouri pentru expoziţie

Click pe panouri pentru a le vedea la mărimea originală (se vor deschide într-o fereastră nouă).