Sforile si Cabina Calatoare, Parc du Cirque, Pasaj X, Piramida lui Garguromin, Amfiteatrul Calator si Re:Start sunt capitole ale unui proiect de cercetare-prin-interventie in spatiul public concret, unde am aplicat o strategie de urbanism performativ, in care principala metoda de analiza a contextului o reprezinta introducerea unor elemente emergente in-situ care provoaca, dizloca, refac sau clarifica tendintele si resorturile existente. Aceste instrumente de interventie sunt obiecte de Mobilier Urban si inca ceva pe deasupra: functioneaza mai degraba ca Echipamente Publice ce produc interactiune sociala si activare publica. Proiecte de cercetare permanenta, au fost dezvoltate in ultimii 2 ani, ca o continuare a strategiei inceputa in Bucuresti in 2008. Proiectele incearca o pozitionare experimentala fata de atitudinea administratiei locale vizavi de spatiul public, ce nu a depasit inca viziunea cantitativa, decorativa sau estetica, dar si fata de tendinta comunitatii locale de a considera spatiul public doar mall-ul, parcul, terasa de vara, restul fiind consumat ca un spatiu de trecere al nimanui, bun de luat in folosinta privata, ori incearca sa gaseasca in contexte externe situatii si problematici care se refera la spatiul public si comunitar urban. Mijloacele practice si tehnice ale acestor interventii sint minimale, iar spatiile pe care le ocupa sunt de obicei reziduale, efectele amplasarii fiind uneori in contradictie cu pronosticurile initiale. Avand o durata de viata variata si independenta, fie depinzand de evenimentul in cadrul caruia au functionat, fie continuand si in prezent, si gasindu-se in tipologii de locuri diverse, de la cartiere de locuit pana in centrul oraselor, interventiile au generat un proces continuu de “learning from”. Fiecare nou Echipament introdus a beneficiat de experienta celor anterioare: s-au structurat astfel aspectele legate de identificarea locatiilor non-conflictuale, tehnici de supravietuire urbana, consolidarea provizoratului, sau modalitati de obtinere a unui armistitiu urban. Dincolo de latura performativa si publica, Echipamentele au provocat retele intre participanti, invitati si comunitatea locala, ce au supravietuit si s-au consolidat si dupa incheierea evenimentelor si demontarea structurilor.